در صورت داشتن سوال يا بروز مشکل در سايت با ما تماس بگيريد 09304293050
کتاب انگلیسی مجازی آنلاین

جستجو

کتابهاي انگليسي

نمونه سوال و کتابهای معلم جواب ورک بوک کانون زبان دانلود کتابهای فامیلی اند فرندز محل تبليغات شما محل تبليغات شما منابع آموزشی کتابهای اسپیک نو محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما

موضوعات

کتابهای زبان بزرگسالان
کتابهای زبان نوجوانان
کتابهای زبان کودکان
منابع آزمونهای زبان
آموزش زبان انگلیسی
دانلود نرم افزار
موبایل
بازی
فناوری - IT
فیلمهای آموزشی
انیمیشن-کارتون
همراه اول-ایرانسل
کتابخانه مجازی آنلاین
مقاطع تحصیلی
خدمات سایت
آموزش آی تی
زبان آلمانی
ترفند

به مجازی آنلاین خوش آمدید

جواب کتاب انگلیسی کانون زبان
کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : Telegram Channel : @Majazionline

مراحل تاسیس آموزشگاه زبان

سرویس فرهنگی آناج: یادگیری اصول و مبانی زبان در 15 جلسه، قبولی تضمینی در آزمونهای سراسری تافل و تولیمو در 20 جلسه، مکالمه ی فشرده و تسلط به زبان انگلیسی در 10 جلسه، اعطای مدرک بین المللی و ... اين قبيل آگهي‌ها امروزه بخشي از تبليغات كاذب موسسات آموزش زبان انگليسي داراي مجوز مي‌باشد كه در جاي جاي ایران و شهرهای بزرگی چون تبریز مشاهده می شود.

دریافت مجوز در هر رشته ای بدون هیچ گونه آزمون تخصصی

دريافت مجوز برای تاسیس آموزشگاه زبان يك فرآيند پيچيده و دور از دسترس  نيست و هر كسي كه داراي مدرك ليسانس (در هر رشته‌اي!) باشد و سه سال سابقه تدريس در آموزش و پرورش داشته باشد، مي‌تواند با درخواست از مديريت آموزش و پرورش منطقه خود و پرداخت مبلغ ناچیزی در حدود 20  الی 30 هزار تومان، اقدام به تاسيس آموزشگاه زبان كند و هيچ آزمون علمي يا تخصصي در كار نيست!

پورسانت ویژه به صاحب مجوز

طبق آماری که از مدیران آموزشگاههای زبان تبریز کسب کردیم درصد بالایی از این مدیران وجود دارند که تا به حال هیچ ارتباطی با بحث تدریس در حوزه ی آموزش پرورش نداشته اند! در اصل ماجرا از این قرار است که بازنشسته یا دبیر محترم آموزش پرورش بدون هیچ محدودیتی به آسانی مجوز لازم را اخذ کرده و در قبال دریافت پورسانت و سهمی از درآمد آموزشگاه مجوز خود را در اختیار افراد دیگر قرار می دهد تا بدون توجه به بحث علمی و آموزشی، چرخ های اقتصادی زندگی خود و دیگران را بچرخاند.

اطلاعیه ی جذب مدرس یا...

نکته ی قابل تامل در اینجاست که در اولین اقدام علمی و اقتصادی آموزشگاهها، اطلاعیه ای مبنی بر جذب مدرس در این مراکز منتشر شده و هزینه ای نزدیک 50 الی 250 هزار تومان برای مراحل ثبت نام و مصاحبه از متقاضیان برای گزینش اخذ می شود که با ثبت نام حداقل 50 الی 100 نفر مبلغ خوبی به جیب مبارک این دوستان و اخذ کنندگان مجوز می رود.

این در حالیست که بجز چند نفر محدود نه تنها سودی نصیب متقاضیان مردود نمی شود بلکه هزینه ی ثبت نام نیز بر آنها تحمیل شده است، ناگفته نماند که افراد انتخاب شده اگر از نظر علمی تایید شده باشند باید از لحاظ ظاهر جذاب و زبان آموز پسند ،رفتار و اخلاق با موازین سلیقه ای مدیران آموزشگاه هم سویی داشته باشد حتی اگر با موازین کامل شرعی هم سویی نداشته باشند!

زبان آموزان مناطق مختلف شهر آموزشگاه خیز! تبریز در گفت گو با خبرنگار آناج نکات جالبی را از روند برگزاری کلاسها و فضای علمی و فرهنگی!! کلاسها  ذکر کردند که خالی از لطف نیست تا خوانندگان این گزارش و مسولانی که آموزشگاهها جز زیر مجموعه ی شان هستند؛ بخوانند و خودشان قضاوت کنند.

تغییر روند آموزشی برای درآمد بیشتر!

خانم (ب) دانشجوی کارشناسی فیزیک و زبان آموز یکی از آموزشگاههای معروف چهار راه آبرسان ضمن انتقاد از روند تدریس کتابهای مختلف به خبرنگار آناج گفت: مشکل عمده  در روند علمی این است که آموزشگاههای مختلف کتابهای مختلف تدوین شده توسط اساتید خود را تدریس می کنند که باعث می شود امکان انتخاب برای ما سخت شود.

مراحل تاسیس آموزشگاه زبان



وی ادامه می دهد: پس از مدتها تحقیق و به اعتماد دوستان آموزشگاه مطرحی را انتخاب کردم که در طول ترمهای گذشته کتابی را طی دو ترم تدریس می کردند. زمان مراجعه به جای پرداخت هزینه ی دو ترم، با توجیه تغییر روند تدریس و آموزش هزینه 4 ترم را از من گرفتند، در حالی که دوستان من همان کتاب را با کلی وقت اضافی عرض دو ترم پاس کرده بودند و این اقدام هیچ توجیهی بجز کسب درآمد اضافی برای آموزشگاه ندارد.

قانون کلاس: مکالمه با جنس مخالف!!

زبان آموزهای دختر و پسری که نزدیک 10 شب با هم از آموزشگاهی در آبرسان خارج می شوند در پاسخ به سوالی درباره ی شرایط کلاس به خبرنگار آناج می گویند: ما از ابتدای دانشگاه با هم دوست هستیم و با هم آموزشگاهی را پیدا و برگزیدیم که درکلاسها محدودیت دخترانه ی کامل یا پسرانه ی کامل نداشته باشد!!! با توضیحات اضافی این دو زبان آموز در باره ی قانون مکالمات رفته رفته مشتاق تر شدیم تا بیشتر از کلاسهای زبان بدانیم.

دختر خانم محترم در ادامه ی توضیحات تصریح می کند: قانونی که توسط  استاد کلاس گذاشته می شود مبنی بر این است که هر دختر در کلاس باید برای خود طبق مکالمات کتاب یک دوست پسر انتخاب کند تا همواره در طول ترم با مکالمه با او تسلط خود را افزایش دهد و امکان ندارد دو دختر با هم یا دو پسر با هم مکالمه کنند، برای همین من ترجیح دادم به جای انتخاب دوست پسر جدید، دوست پسرهمیشگی خود را حفظ کنم.
 
کلاس آموزش زبان یا توهین به اعتقادات!!

خانم (ح) دانشجوی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار آناج موضوعات هشدار دهنده ای را از آموزشگاه زبان بیان می دارد، وی با اشاره به اینکه به علت مناسب ندانستن محیط آموزشی کلاس و توهین به عقایدش ترم زبان خود را نیمه تمام گذاشته است ادامه می دهد:با اینکه همواره  مسولان آموزشگاه عنوان می کنند اینجا یک محیط علمی است ولی مدرسین چند آموزشگاهی که من رفته ام با جسارت تمام با ابراز اعتقادات ضد دینی خود عقاید متفاوت فردی را که در کلاس وجود دارد مسخره می کنند و به راحتی تمام اصول را زیر سوال می برند، هر چند که فیلم های متفاوت با فرهنگ ایرانی اسلامی و نیازمند سانسور که در کلاس پخش می شود و متن کتابهای مورد تدریس خود گویای این حرف است.

عدم هماهنگی بین تعیین سطح آموزشگاههای مختلف

آقای (ت) مدیر آموزشگاه زبان مستقر در خیابان ولی عصر ضمن اشاره به مشکلات آموزشی در آموزشگاههای مختلف در گفت گو با آناج گفت: متاسفانه یکی از مشکلات عمده این است که به علت عدم هماهنگی در روند تدریس کتب و اعطای سطح یا مدرک هیچ هماهنگی بین آموزشگاهها وجود ندارد به همین خاطر زبان آموزی که بعد از مدتها آموزشگاه خود را تغییر می دهد باید آزمون تعیین سطح بدهد و ممکن است سطح تدریسی که در آموزشگاه ما 9 بوده در آموزشگاه دیگر 3 باشد و فرد مجبور است هزینه و زمان خود را مجددا صرف کند تا بتواند سطح های مورد نظر را مجدد طی کند.

در همین راستا یکی از مدرسین آموزشگاهها در گفت گو با خبر نگار آناج بیان می کند: نظارتی مبنی بر اینکه نمره بر اساس یک درجه ی علمی ثابت تعلق بگیرد وجود ندارد، آموزشگاههای تازه تاسیس برای اینکه اعتبارش بالا برود به آسانی حداقل نمره ی قبولی را برای زبان آموزی که  که هنوز سطح ابتدایی زبان را درک نکرده اند رد می کند و برخی آموزشگاههای معتبر نیز گاهی برای سود جویی اضافی در صورت احراز امتیاز علمی امتیاز قبولی را نمی دهند تا فرد مجبور شود هزینه ی اضافی پرداخته و دوباره در آزمون شرکت کند.
 
در اكثر شهرهاي ايران موسسات زبان فراواني وجود دارد كه البته هر كدام از آنها سعي مي‌كنند خود را وابسته به يكي از موسسات داخل يا خارج كشور نشان دهند و با قيد عبارت «اعطاي مدرك بين‌المللي» اعتبار موسسه خود را بالا ببرند.

آنچه پر واضح است اين  كه مدرك  بسیاری  از موسسات زبان در ايران رسمي نيست و اساسا به آن مدرك اطلاق نمي‌شود بلكه «گواهي شركت در كلاس‌هاي آموزشي زبان انگليسي» محسوب مي‌شود و برخي از آنها در استخدام‌هاي غيردولتي (منشي‌گري يا خدمات تايپ) آن هم به شرط داشتن سواد اطلاعاتي شايد كاربرد داشته باشند! مدرك رسمي عمدتا از طريق آزمون‌هاي سازمان سنجش و برخي موسسات بين‌المللي معتبر دنيا صادر مي‌شوند كه تافل، آيتلس و توليمو نمونه‌ آزمون‌هاي رسمي محسوب مي‌شوند.

بی شک در ميان همه مشكلات موجود فرهنگی و آموزشی آنچه كه بيش از همه اهميت دارد اين است كه، آموزش زبان خارجي، چه در مدارس و چه در بسياري از آموزشگاه‌هاي خصوصي، نيازمند بازنگري و تلاش براي هر چه بيشتر كاربردی تر كردن آن است، چرا که در صورت وجود قانون واحد برای پرداخت هزینه و روند علمی آموزشگاهها عرصه ی کمتری برای سودجویان فراهم می شود.

قابل توجه مسولان آموزش پرورش

در پایان گفتنی است متاسفانه با وجود تدریس چندین ساله ی کتب زبان انگلیسی از مقطع راهنمایی برای دانش آموزان تا انتهای پیش دانشگاهی، فارغ التحصیلان مدارس دولتی مگر در برخی موارد استثنایی دارای پایه ی چندان قوی  زبان نیستند و اکثریت افرادی که موقعیت و توان مالی لازم را دارا باشند برای آموزش زبان بخصوص قبل از کنکور در مقاطع مختلف اقدام به ثبت نام در این آموزشگاهها می کنند.

در صورتی که با وجود تدابیر لازم از طرف مسولان آموزش پرورش و به روز شدن سواد دبیران محترم این حوزه، دانش آموزان مناطق دور افتاده و کم توان مالی نیز از حق مسلم خود محروم نخواهند شد و شاهد ایجاد مشکلات آموزشی و فرهنگی  از طرف موسسات خصوصی زبان نخواهیم بود.

www.majazionline.ir
سایت آموزشی مجازی آنلاین

کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : telegram.me/majazionline

اين مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذاريد
برچسب ها : آموزشگاه"زبان"هزینه"مدرک"لازم"تحصیلات"خارجه"مجوز"انگلیسی"تاسیس ,
1279 یکشنبه 05 بهمن 1393 majazionline نظرات (0)موضوع(آموزش زبان انگلیسی)

مطالب مرتبط

متن انگلیسی درباره حاج قاسم سلیمانی با ترجمه فارسی
آموزش تند خوانی متن های انگلیسی
در آموزشگاههای زبان در بندرعباس چه میگذرد؟
آموزش 7 مزیت یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ
آموزش 8 راهکار عالی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ
آموزش یادگیری 4 زبان ظرف 2 سال
آموزش 3 روش فوق العاده برای تقویت مهارت اسپیکینگ با استفاده از پادکستها
آموزش اصول ترجمه انگلیسی به فارسی
آموزش نحوه استفاده از دیكشنری انگلیسی
آموزش نوشتن پاراگراف و مقاله در زبان انگلیسی
چطور انگلیسی فکر کنیم؟
چرا فلش کارت های متداول مناسب یادگیری زبان نیستند؟
آزمون تولیمو چیست؟ (TOLIMO)
معرفی سه نرم افزار فوق العاده برای یادگیری زبان های خارجی
آموزش تسلط بر زبان انگلیسی
آموزش دلایل ناکامی در یادگیری زبان انگلیسی
آموزش از سیر تا پیاز یادگیری زبان انگلیسی
ویژگی یک معلم زبان انگلیسی خوب چیست؟
آموزش زبان انگلیسی از چه سنی بايد آغاز شود؟
آموزش لهجه در زبان انگلیسی
آموزش مهارت های خوب صحبت کردن در زبان انگلیسی
تفاوت بین زبان‌آموزان معمولی و زبان‌آموزان با انگیزه درچیست؟
آموزش یادگیری زبان انگلیسی و تاثیر آن در تحصیل
ویژگی های یک آموزشگاه زبان انگلیسی مناسب
نکاتی در مورد لباس معلم خانم ها و آقایان در کلاس زبان انگلیسی
آموزش فراگیری زبان را کجا شروع کنیم؟
آموزش کلمات هم آهنگ درزبان انگلیسی
آموزش حل مشکل فراموشی املای کلمات در زبان انگلیسی و دیگر زبان ها
آهنگ های خارجی همراه متن و ترجمه فارسی
21 پيشنهاد براي يادگيري سريع تر زبان انگلیسی
آموزش مهمترین نکات در Listening زبان انگلیسی
آموزش 50راه جادویی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی
تفاوت آموزش زبان انگليسي در موسسات زبان و مدارس
آموزش کلمات و جملات کاربردی در کلاسهای زبان انگلیسی
آموزش تفاوت برخی کلمات هم معنی در زبان انگلیسی
دانستنیهای جالب در زبان انگلیسی
آموزش نکاتی برای بهبود مهارت نوشتاری در زبان انگلیسی
شوخی با کلمات انگلیسی
آموزش ریاضیات در زبان انگلیسی
آموزش ۱۰ نکته برای موفقیت در writing آیلتس
همه چیز در مورد آزمون تافل و آیلتس
آموزش ۷ نکته برای موفقیت در speaking آیلتس
آموزش ۱۲ نکته برای موفقیت در reading آیلتس
آموزش چگونه تست زبان انگلیسی بزنیم؟
آموزش رفع اشکالات گفتاری و تصحیح تلفظ انگلیسی در کلاس زبان
آموزش greeting در زبان انگلیسی آمریکایی
آموزش تلفظ کلمات در زبان انگلیسی
آموزش نکات جالب در مورد تفاوت کلمات هم معنی در زبان انگلیسی
آموزش تفاوت بین tell و sayدر زبان انگلیسی
آیامی دانستید؟Did you know

آخرين مطالب ارسالي

-براي پاسخ سريع لطفا با شماره 09304293050 تماس بگيريد


کد امنیتی رفرش
قوانين بخش نظرات
1 - نظرات اسپم و تبليغاتي تاييد نخواهد شد.
2 - فقط نظراتي که جنبه عمومي داشته باشند تاييد و منتشر مي شوند.
3 - نظرات فينگليش تاييد نخواهند شد.
4 - هرگونه درخواست و يا حل مشکلات فقط در انجمن امکان پذير است.
5 - لطفا انتقادات و پيشنهادات و همچنين درخواست هاي خود را از بخش هاي تماس با ما و درخواستي ها ارسال نماييد.

کانال مجازی آنلاین

کانال تلگرام مجازی آنلاین

مجوزهاي سايت

logo-samandehi

اطلاعات کاربري

مطالب پربازديد

مطالب تصادفي

آمار سايت

کل مطالب : 7587
کل نظرات : 1463
افراد آنلاين : 17
تعداد اعضا : 9716
بازديد کل سايت : 37,307,487