در صورت داشتن سوال يا بروز مشکل در سايت با ما تماس بگيريد 09304293050
کتاب انگلیسی مجازی آنلاین

جستجو

کتابهاي انگليسي

نمونه سوال و کتابهای معلم جواب ورک بوک کانون زبان دانلود کتابهای فامیلی اند فرندز محل تبليغات شما محل تبليغات شما منابع آموزشی کتابهای اسپیک نو محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما

موضوعات

کتابهای زبان بزرگسالان
کتابهای زبان نوجوانان
کتابهای زبان کودکان
منابع آزمونهای زبان
آموزش زبان انگلیسی
دانلود نرم افزار
موبایل
بازی
فناوری - IT
فیلمهای آموزشی
انیمیشن-کارتون
همراه اول-ایرانسل
کتابخانه مجازی آنلاین
مقاطع تحصیلی
خدمات سایت
آموزش آی تی
زبان آلمانی
ترفند

به مجازی آنلاین خوش آمدید

جواب کتاب انگلیسی کانون زبان
کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : Telegram Channel : @Majazionline

آموزش جامع و کامل نمره خوب در آزمون تافل چند است؟

TOEFL

بسیاری از افرادی که با زبان انگلیسی سر و کار دارند، نام آزمون تافل را شنیده و می‌دانند که نمره تافل می‌تواند تاثیر مستقیمی در دریافت پذیرش آن‌ها از دانشگاه باشد. آزمون تافل برای سنجش سطح تسلط فرد بر مهارت‌های زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم طراحی شده و نمره‌ آن ملاک پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی و اقامت در برخی از کشورها محسوب می‌شود. اما نمره‌‌ خوب و قابل قبول برای این آزمون چیست؟ قصد داریم در یک مقاله‌ی دو قسمتی این آزمون و نمرات مختلف آن را بررسی کنیم.

نمره تافل می‌تواند یکی از عوامل اصلی نگرانی باشد. اول اینکه چندین هفته منتظر می‌مانید تا نمرات اعلام شوند و بعد که نمره خود را دیدید، باید حدس بزنید که این نمره تافل برای پذیرش در یک دانشگاه طراز اول به قدر کافی خوب هست یا خیر. هیچ‌کس وجود ندارد که بتواند به این سوال پاسخ دهد که «نمره خوب آزمون تافل چیست؟» اما نگران نباشید. در این مقاله تمام اطلاعاتی که نیاز دارید تا بتوانید ارزش نمره‌ خود را بسنجید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چه در آزمون تافل شرکت کرده باشید و چه قصد شرکت در آن را داشته باشید، در هر صورت می‌خواهید بدانید که چه نمره‌ای خوب است. انتظار ده روزه قبل از اعلام نتایج آزمون تافل، می‌تواند اعصاب شما را بهم بریزد؛ اما بدتر از آن این است که ندانید چطور نتایج خود را تفسیر کنید.

البته بر خلاف تمام آزمون‌هایی که تا به حال شرکت کرده‌ایم، در آزمون تافل، قبول شدن یا رد شدن وجود ندارد. نمی‌توان گفت این نمره تافل خوب است یا بد، همان‌طور که نمی‌توان گفت کدام سطح تسلط بر انگلیسی خوب است یا بد. همه چیز بستگی به این دارد که می‌خواهید از آموخته‌های خود برای چه هدفی استفاده کنید. گاهی حداقل نمره تافل هم می‌تواند برای هدفی که دارید کفایت کند.

نمره تافل باید چند باشد؟

خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند که نمره‌ مورد نیاز برای پذیرش در آن دانشگاه باید چند باشد و کار شما را راحت می‌کنند. در بعضی از دانشگاه‌ها فقط باید نمره‌ای که نیاز دارید را کسب کنید و بعد در آزمون‌های آزمایشی تافل شرکت کنید تا بدانید که می‌توانید آن نمره را در آزمون واقعی به دست آورید یا خیر.

البته حداقل نمره تافل می‌تواند از یک دانشگاه تا دانشگاه بعدی متفاوت باشد. بعضی از دانشگاه‌ها به نمره‌ ۷۰ بسنده می‌کنند و بعضی دیگر نمره تافل ۱۱۰ را ملاک پذیرش دانشجو قرار می‌دهند. اگر بعد از شرکت در آزمون آزمایشی تافل، به این نتیجه رسیدید که نمره‌ آزمون تافل شما کمتر از نمره‌ای است که دانشگاه مورد نظر درخواست می‌کند، می‌توانید از دوره‌‌های رایگان اینترنتی برای بهبود مهارت‌ها و کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون تافل استفاده کرده و نمره‌ خود را افزایش دهید.

اگر در آزمون SAT یا GRE شرکت کرده باشید، حتما به نحوه کسب امتیاز در این آزمون‌ها دقت کرده‌اید. معمولا افراد چندین ماه برای این آزمون‌ها مطالعه می‌کنند و بعد طی یک دوره شش ماهه یا یک ساله، چندین بار در آزمون شرکت کرده تا بالاترین امتیاز را کسب کنند. هیچ ایرادی هم در این کار وجود ندارد؛ چون حتی کوچک‌ترین افزایش در امتیاز فرد، او را برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی یا پذیرش در یک دانشگاه طراز اول، از هزاران نفر جلوتر قرار می‌دهد.

اما در مورد آزمون تافل در بعضی از دانشگاه‌ها روال کار متفاوت است. اغلب اگر دانشگاهی یک نمره‌ را اعلام کند، در این صورت مرکز پذیرش آن دانشگاه تعیین می‌کند که این نمره برای گذراندن موفقیت آمیز برنامه تحصیلی آن دانشگاه، قابل قبول است. بنابراین وقتی واجد شرایط تحصیل در یک دانشگاه باشید، نمره‌ آزمون تافل شما خیلی در پذیرش یا رد درخواست شما نقش کلیدی نخواهد داشت.

مثلا فرض می‌کنیم که در روز آزمون بیمار بوده‌اید و نتوانستید عملکرد خیلی خوبی داشته باشید و نمره تافل ۹۰ را از این آزمون به دست می‌آورید. اما فکر می‌کردید که نمره‌ شما باید حداقل ۱۰۰ می‌شد. اگر دانشگاه مورد نظر شما نمره تافل ۸۰ را درخواست کرده باشد، دیگر نیازی به آزمون مجدد نیست. در عوض می‌توانید تمرکز خود را روی بخش‌های دیگری مثل مقاله، مصاحبه و رزومه‌ خود قرار دهید تا بیشتر مورد توجه مرکز پذیرش دانشگاه قرار بگیرید.

آزمون تافل

اگر دقت کرده باشید در توضیحات بالا بیشتر از کلمات «معمولا»، «در بیشتر دانشگاه‌ها» و «در بعضی از دانشگاه‌ها» استفاده کرده‌ایم. چون نباید یک اصل کلی را به تمام دانشگاه‌ها تعمیم داد. معمولا کمترین نمره تافل کفایت می‌کند، اما در برخی از موارد حداقل نمره کار شما را راه نمی‌اندازد.

گاهی یک دانشگاه اعلام می‌کند که اگر نمره‌ آزمون تافل شما از حداقل بالاتر باشد، امتیاز‌ها یا فرصت‌های خاصی برای شما در نظر خواهد گرفت. مثلا اگر سعی دارید برای مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه طراز اول پذیرفته شوید، حداقل نمره‌ای که باید به دست آورید ۹۰ خواهد بود. البته اگر بخواهید TA (استادیار) خود را دریافت کنید، باید در بخش «Speaking» آزمون خود حداقل امتیاز ۲۶ را کسب کنید و یا نمره‌ کلی آزمون تافل شما ۱۰۰ باشد. اگر به دنبال فرصت‌های کاری خاص در محیط دانشگاه هستید، حتما تحقیق کنید ببینید آیا برای این هدف نیاز به امتیاز بالاتری هست یا خیر. در این صورت می‌توانید با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کرده و امتیاز مورد نظر دانشگاه برای مشغول به کار شدن در محیط دانشگاه را به دست آورید.

همانطور که ملاحظه کردید حتی در حوزه‌ پذیرش در دانشگاه هم می‌توان نمرات مختلفی را «نمره خوب» آزمون تافل دانست. بنابراین حتما قبل از شرکت در آزمون، از نمره تافل قابل قبول توسط دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید. در قسمت بعدی مقاله به تحلیل امتیاز‌های مختلف آزمون تافل و اهداف متعددی که نیاز به نمره‌ی این آزمون دارند می‌پردازیم تا ببینیم در هر بخشی چه نمره‌ای را نمره‌ خوب بدانیم و نگران پایین یا بالا بودن امتیاز خود نباشیم.

در قسمت اول مقاله گفتیم که چرا نباید محدوده‌ خاصی را برای نمره‌ تافل خود در نظر بگیریم و آن را نمره‌ خوب بدانیم، هر دانشگاه نمره‌ تافل مشخصی را ملاک پذیرش می‌داند و بهتر است قبل از شرکت در آزمون، از این نمره اطلاع یافته و تلاش خود را متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم. در این قسمت به بررسی بیشتر طیف‌های متفاوت نمره تافل برای اهداف مختلف خواهیم پرداخت.

همانطور که در مقاله‌ی قبلی هم گفتیم، شرکت چندین باره در آزمون تافل برای کسب نمره‌ بالاتر اصلا ضروری نیست. هرچند، در بعضی از دانشگاه‌ها حداقل نمره‌ تافل iBT مورد نظر خود را اعلام نمی‌کنند و شما باید نمره‌ای در یک طیف معین شده به دست آورید. در این صورت، باید تلاش کنید تا بالاترین نمره‌ ممکن را کسب کنید.

طیف نمره تافل iBT معمولا به واسطه‌ برنامه‌های پذیرش شرطی معین می‌شود. این برنامه‌ها شرایطی ایجاد می‌کنند تا افرادی که در آزمون تافل خود نمره‌ پایینی کسب کرده‌اند، باز هم امکان پذیرش در دانشگاه را داشته باشند. اما دانشجویانی که به صورت مشروط پذیرفته می‌شوند، باید قبل از شروع دوره‌ تحصیلی خود، کلاس‌های ESL را بگذرانند.

وقتی صحبت از نمره تافل و پذیرش مشروط به میان می‌آید، نمره‌ بالاتر به معنی گذراندن کلاس‌های ESL کمتر است. اگر نمره تافل شما در پایین‌ترین سطح طیف مشخص شده برای پذیرش مشروط باشد، باید یک سال تمام یا بیشتر را به گذراندن کلاس‌های ESL بپردازید. اما اگر بالاترین نمره‌ این طیف را کسب کنید، فقط یک ترم باید به آموختن زبان انگلیسی پرداخته و بعد کلاس‌های عادی تحصیلی خود را آغاز کنید. مثلا دانشگاه آیووا (Iowa) طیف نمره تافل مورد قبول خود برای پذیرش مشروط دانشجو را بین ۵۴ تا ۷۰ در نظر گرفته است.

بعضی از دانشگاه‌ها هم طیفی را برای پذیرش کامل دانشجو در نظر می‌گیرند. این مورد کمتر رایج است و مخصوص دانشگاه‌هایی است که رقابت بر سر ورود به آن‌ها بالا می‌باشد. مثلا دانشگاه ایلینویز طیف نمره‌ تافل ۱۰۲ تا ۱۱۰ را توصیه می‌کند و دانشگاه‌های معتبری مثل هاروارد، پرینستون، استنفورد و غیره، ترجیح می‌دهند نمره‌ تافل شما از حداقل نمره‌ای که آن‌ها برای پذیرش دانشجو ملاک قرار می‌دهند، بالاتر باشد.

همان‌طور که در مقاله قبلی هم گفته شد، باید در رابطه‌ با نمره تافل مورد قبول دانشگاه مورد نظر خود تحقیق دقیقی انجام دهید و حتما مطمئن شوید اطلاعاتی که به دست می‌آورید درست، به روز و معتبر باشند. مثلا می‌توانید به دفتر پذیرش دانشگاه ایمیل بزنید یا تماس بگیرید تا درستی اطلاعاتی که به دست آورده‌اید یا بر روی وب‌سایت دانشگاه قرار دارد را تایید کنند. یادتان باشد که گاهی نمره تافل مورد قبول برای رشته‌های مختلف، متفاوت است. بنابراین بهتر است از دپارتمان مربوط به هر رشته هم تحقیق کنید.

نمره آزمون تافل

موسسه ETS که آزمون‌های تافل را برگزار می‌کند، سطوحی را برای سنجش نمره تافل در نظر گرفته است. وقتی شما نتیجه آزمون خود را دریافت می‌کنید یک سند به نام «بازخورد عملکرد» هم همراه آن به شما ارائه می‌شود، که در آن به طور خلاصه به نقاط ضعف و قوت شما اشاره شده است. این مدرک نمره تافل را به سه سطح مختلف تقسیم می‌کند: بالا، متوسط، پایین. می‌توانید از اطلاعات این سند برای سنجش کلی نمره‌ تافل خود استفاده کنید. نمرات بالا شانس پذیرفته شدن در بهترین دانشگاه‌ها را دارند. نمرات متوسط هم توسط بسیاری از دانشگاه‌های متوسط پذیرفته می‌شوند اما نمرات پایین فقط مشمول پذیرش شرطی می‌شوند. البته می‌توانید دوباره با آمادگی بیشتر در آزمون شرکت کرده و خود را در دسته‌ متوسط‌ها یا عالی‌ها قرار دهید.

ما از بررسی سندهای مختلف بازخورد عملکرد، به این نتیجه رسیدیم که نمرات بالای آزمون تافل برای بخش Reading یا Listening (بخش اول) بین ۲۲ تا ۳۰، برای بخش Speaking (بخش دوم) بین ۲۶ تا ۳۰ و برای بخش Writing (بخش سوم) بین ۲۴ تا ۳۰ است. نمرات متوسط برای بخش اول بین ۱۵ تا ۲۱، بخش دوم بین ۱۸ تا ۲۵ و بخش سوم ۱۷ تا ۲۳ است. و در آخر، نمرات پایین برای بخش اول بین ۰ تا ۱۴، بخش دوم بین ۱۰ تا ۱۷ و بخش سوم ۱ تا ۱۶در نظر گرفته می‌شود.

گاهی برای برخی از دانشجویانی که تمام شرایط پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر خود را دارد این سوال به وجود می‌آید که نمره تافل برای آن‌ها چقدر اهمیت دارد و اصلا در چه طیفی باید قرار بگیرد؟ اگر این دانشجویان یک مقاله‌ قوی و سوابق تحصیلی درخشان داشته باشند و اخیرا تحقیق یا کار کلاسی به زبان انگلیسی انجام داده باشید، پایین‌ترین نمره تافل هم می‌تواند خوب و قابل قبول در نظر گرفته شود. در واقع اگر نمره تافل شما پایین‌تر از حداقل باشد اما بقیه‌ موارد تقاضانامه‌خود را در حد عالی ارائه دهید، بسیاری از دانشگاه‌ها با پذیرش شما موافقت خواهند کرد.

همان‌طور که در این مقاله دو قسمتی تا به اینجا ملاحظه کرده‌اید، خوب یا بد بودن نمره تافل به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد: دانشگاه مورد نظر، رشته‌ای که در نظر دارید، کشورتان و موارد دیگر. اما با این حال تعدادی قاعده کلی هم برای سنجش وجود دارد؛ مثلا با نمره ۸۰ یا کمتر نمی‌توانید در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنید. نمرات ۹۰-۸۰ در طیف متوسط قرار می‌گیرد و می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه‌های بیشتری اقدام کنید. نمره‌ ۱۰۰-۹۰ بسیار عالی در نظر گرفته می‌شود و در این سطح می‌توانید برای اکثر دانشگاه‌ها اقدام کرده و حتی برای استادیاری در دانشگاه درخواست دهید. نمرات بین ۱۱۰-۱۰۰ در بهترین دانشگاه‌های دنیا پذیرفته می‌شوند و نمرات ۱۲۰-۱۱۰ هم می‌توانند برای دانشگاه‌های لیگ آیوی درخواست پذیرش دهند. اما به امتیاز آن‌ها در هر بخش هم بستگی دارد.

مثلا فرض کنید دانشگاهی نمره‌ مورد قبول خود را ۱۰۰ اعلام می‌کند، اما تاکید می‌کند که باید در بخش Speaking نمره ۲۷ داشته باشید. اگر در بخش Reading نمره ۲۹، بخش Listening نمره ۲۸، در بخش Speaking نمره ۲۶ و بخش Writing نمره ۲۷ کسب کنید، نمره تافل شما ۱۱۰ خواهد بود، اما باید دوباره در آزمون شرکت کنید تا در بخش Speaking نمره ۲۷ کسب کنید. شما چه برنامه‌ریزی برای آزمون تافل خود دارید تا نمره خوبی کسب کنید؟

گردآوري و تنظيم: www.majazionline.ir

منبع:پیمنت۲۴

نویسنده:الهام غایب

کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : telegram.me/majazionline

اين مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذاريد
برچسب ها : toefl ,toefl books ,toefl materials ,toefl resource ,toefl score ,toefl secrets ,toefl skills ,آزمون تافل ,آزمونهاي زبان انگليسي ,آموزش انگليسي ,اطلاعات درباره تافل ,امتحان تافل ,انگليسي پيشرفته ,تافل اينترنتي ,تافل کاغذي ,رازهاي تافل ,منابع تافل ,موفقيت در تافل ,نمره تافل ,کتاب تافل ,

مطالب مرتبط

دانلود کتابهای معلم پراجکت ویرایش چهارم
دانلود نرم افزار کتابهای مایندست Mindset for IELTS Presentation Plus
دانلود رایگان کتاب IELTS Speaking Actual Tests January - May 2020
دانلود نمونه سوال فاینال کتاب بیگ انگلیش 1 ویرایش دوم Big English 1 Final Exam
دانلود نمونه سوال کتاب 504Absolutely Essential Words
دانلود نرم افزار کتابهای نیو بیگ فان New Big Fun Active Teach
دانلود نمونه سوال فاینال کتاب بیگ فان1 Big Fun 1 Final Exam
دانلود کتابهای معلم انگلیش فایل ویرایش چهارمEnglish File 4th Edition Teachers Book
دانلود کتاب معلم ردی فور ادونس ویرایش سوم Ready for Advanced 3rd edition teacher book
دانلود متن فایل صوتی کتاب ردی فورفرست ویرایش سوم
دانلود نمونه سوالات کتاب ورلد انگلیش 1 World English1 Exam
دانلود نمونه سوالات کتاب ورلد انگلیش اینترو World English Intro Exam
دانلود متن فایلهای صوتی کتابهای سامیت ویرایش سوم Summit Third Edition Audio Script
دانلود ویرایش چهارم کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS 4th edition
دانلود ویرایش جدید کتاب Gold Experience B2 ویرایش دوم
دانلود ویرایش دوم نمونه سوالات کتاب Gold Experience B2 - 2nd edition Assessment Package
دانلود کتاب معلم Gold Experience 2nd Edition B2 Teacher Book ویرایش دوم
دانلود کتاب معلم Gold Pre First New Edition Teaher Book ویرایش جدید
دانلود فایلهای صوتی کتابهای انگلیش فایل ویرایش چهارم English File 4th edition Audio
دانلود فیلمهای اموزشی کتابهای headway ویرایش پنجم Headway 5th Edition Video
دانلود فایلهای صوتی کتابهای Headway ویرایش پنجم Headway 5th edition Audio
دانلود کتابهای Headway ویرایش پنجم
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای انگلیش فایل ویرایش چهارم English File 4th edition Video
دانلود نمونه سوالات کتاب Oxford Word Skills Advanced
دانلود نرم افزار تمرین کتابهای World English ویرایش دوم
دانلود نرم افزار تمرین کتابهای ورلد کلاس World Class CD-ROM
دانلود نمونه سوالات کتاب Fun for flyers ویرایش چهارم
دانلود نمونه سوالات کتاب Gold Experience B2 ویرایش دوم
دانلود نمونه سوالات فاینال کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Top Notch Third Edition Final Exam
دانلود ویرایش جدید کتاب معلم Gold B2 First New 2018 Edition Teacher Book
دانلود ویرایش جدید کتاب Gold B2 First New Edition
دانلود فیلمهای کتابهای فامیلی اند فرندز ویرایش دوم لهجه امریکن American Family and Friends Video
دانلود فیلمهای کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Top Notch Video Third Edition
دانلود نرم افزار کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم TopNotch ActiveTeach Third Edition
دانلود کتابهای معلم Mindset For IELTS
دانلود کتابهای معلم گات ایت ویرایش دوم
دانلود فایلهای صوتی کتابهای گات ایت ویرایش دوم Got It Audio Second Edition
دانلود آزمون تستی کتابهای سامیت ویرایش سوم Summit Third Edition Test
دانلود آزمون تستی کتابهای امریکن انگلیش فایل ویرایش دوم Test American File Second Edition
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای گات ایت ویرایش دوم Got it Second Edition Video
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای سلوشنز ویرایش سوم Solutions Third Edition Video
دانلود کتابهای معلم بیگ انگلیش ویرایش دوم Big English Second Edition Teacher Book
دانلود آزمون تستی کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Test Top Notch Third Edition
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای تاچ استون ویرایش دوم Touchstone Second Edition Video
دانلود نرم افزار کتابهای فامیلی اند فرندز ویرایش دوم American Family and Friends Second Edition iTools
آموزش مهم ترین نکات برای تدریس زبان انگلیسی
دانلود سی دی فایلهای صوتی کتابهای Mindset For IELTS
دانلود کتابهای Mindset For IELTS
دانلود نمونه سوالات کتابهای Mindset For IELTS
دانلود کتابهای Survival English New Edition

آخرين مطالب ارسالي

-براي پاسخ سريع لطفا با شماره 09304293050 تماس بگيريد


کد امنیتی رفرش
قوانين بخش نظرات
1 - نظرات اسپم و تبليغاتي تاييد نخواهد شد.
2 - فقط نظراتي که جنبه عمومي داشته باشند تاييد و منتشر مي شوند.
3 - نظرات فينگليش تاييد نخواهند شد.
4 - هرگونه درخواست و يا حل مشکلات فقط در انجمن امکان پذير است.
5 - لطفا انتقادات و پيشنهادات و همچنين درخواست هاي خود را از بخش هاي تماس با ما و درخواستي ها ارسال نماييد.

کانال مجازی آنلاین

کانال تلگرام مجازی آنلاین

مجوزهاي سايت

logo-samandehi

اطلاعات کاربري

مطالب پربازديد

مطالب تصادفي

آمار سايت

کل مطالب : 7587
کل نظرات : 1463
افراد آنلاين : 37
تعداد اعضا : 9716
بازديد کل سايت : 37,330,388