در صورت داشتن سوال يا بروز مشکل در سايت با ما تماس بگيريد 09304293050
کتاب انگلیسی مجازی آنلاین

جستجو

کتابهاي انگليسي

نمونه سوال و کتابهای معلم جواب ورک بوک کانون زبان دانلود کتابهای فامیلی اند فرندز محل تبليغات شما محل تبليغات شما منابع آموزشی کتابهای اسپیک نو محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما محل تبليغات شما

موضوعات

کتابهای زبان بزرگسالان
کتابهای زبان نوجوانان
کتابهای زبان کودکان
منابع آزمونهای زبان
آموزش زبان انگلیسی
دانلود نرم افزار
موبایل
بازی
فناوری - IT
فیلمهای آموزشی
انیمیشن-کارتون
همراه اول-ایرانسل
کتابخانه مجازی آنلاین
مقاطع تحصیلی
خدمات سایت
آموزش آی تی
زبان آلمانی
ترفند

به مجازی آنلاین خوش آمدید

جواب کتاب انگلیسی کانون زبان
کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : Telegram Channel : @Majazionline

آموزش مهم ترین نکات برای تدریس زبان انگلیسی

8مورد از مهم‌ترین نکات موردنیاز تدریس زبان انگلیسی در این مطلب ارائه‌شده است. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به ایجاد حس مثبت در دانش‌آموزان نسبت به زبان انگلیسی، استفاده از روش‌های مفرح و نوین در تدریس موجب افزایش علاقه و اشتیاق دانش‌آموزان به یادگیری و مشارکت در کلاس زبان انگلیسی می‌شود. توجه به هر چهار مهارت زبان انگلیسی و آزمون‌های quiz موجب یادگیری بهینهٔ دانش‌آموزان می‌شود. در این مطلب، نکات بیشتر و توضیحات لازم را مطالعه کنید.

 

 

نکاتی برای تدریس زبان انگلیسی

همان‌طور که می‌دانید تدریس زبان انگلیسی ، نقش مهمی در ایجاد علاقه،  انگیزه و یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی توسط زبان‌آموزان دارند؛ بنابراین لازم است مدرسان نیز از روش‌های جدید آموزشی و نکات مهم تدریس جهت حصول نتایج بهتر در کلاس‌های خود، استفاده کنند. ازاین‌رو در این مطلب سعی داریم مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات مورداستفادهٔ مدرسان را ارائه دهیم.

 

  • زبان‌آموزان را از انگلیسی نترسانید 

یکی از مهم‌ترین و اولین نکاتی که مدرسان زبان انگلیسی باید رعایت کنند، این است که برای دانش‌آموزان و زبان‌آموزانی که به‌تازگی با زبان انگلیسی آشنا شده‌اند، ترس و استرس ایجاد نکنند. آشنایی اولیه و معرفی زبان انگلیسی در جلسهٔ اول، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد علاقه و انگیزهٔ یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان و دانش‌آموزان تازه‌وارد است.

برخی مدرسان، در جلسهٔ اول زبان انگلیسی ، برای دانش‌آموزان ترس ایجاد می‌کنند تا تلاش آن‌ها را در جهت یادگیری زبان انگلیسی افزایش دهند. درصورتی‌که این ترس، موجب فرار هرچه بیشتر دانش‌آموزان و زبان‌آموزان از زبان انگلیسی می‌شود.

باید بپذیریم که زبان انگلیسی در حالت نرمال، به‌عنوان یک‌زبان بیگانه و ناشناخته برای دانش‌آموزان و زبان‌آموزان، دچار حس تدافعی هست؛ با ایجاد ترس از طرف مدرسان، این احساس منفی و تدافعی، برای زبان‌آموزان دوچندان می‌شود.

 

 

  • مدرس خوش‌رویی باشید

لبخند و انرژی شما به‌عنوان مدرس، می‌تواند احساس شادی و شوق در زبان‌آموزان ایجاد کند. احساس خوبی که دانش‌آموزان و زبان‌آموزان نسبت به مدرس و معلم خود داشته باشند، اشتیاق آن‌ها را برای یادگیری زبان انگلیسی افزایش می‌دهد. به گفتهٔ برخی دانش‌آموزان، یکی از دلایلی که درس زبان انگلیسی را دوست دارند، معلم آن‌هاست.

 

  • از مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان بگویید

    • زبان انگلیسی به‌عنوان مهم‌ترین زبان بین‌المللی است. زبان انگلیسی در بیشتر کشورهای دنیا، به‌عنوان زبان اول و رسمی، اعلام‌شده است؛ همچنین مهم‌ترین زبان موردقبول سازمان ملل، زبان انگلیسی است که بین 6 زبان رسمی در سازمان ملل، زبان انگلیسی بیشترین کاربرد را دارد.
    • زبان‌آموزان با یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانند با جهان ارتباط برقرار کنند. به دلایل مختلفی در آینده ممکن است یک فرد بخواهد با فردی خارج از کشور، ارتباط برقرار کند؛ مهم‌ترین و پرکاربردترین زبانی که می‌تواند در بیشتر کشورهای دنیا استفاده شود، زبان انگلیسی است؛ و ازآنجایی‌که بیشتر کشورهای دنیا، زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم، در سیستم آموزش رسمی کشور تدریس می‌شود؛ احتمال اینکه یک فرد با زبان انگلیسی غریبه باشد، کم است.

 

تدریس زبان انگلیسی-2

 

    • زبان استفاده از کامپیوتر و سایر لوازم ارتباطی زبان انگلیسی است. زبان انگلیسی‌زبان اول و پیش‌فرض تمامی دستگاه‌ها ازجمله رایانه و گوشی‌های تلفن همراه است. ازاین‌رو آشنایی با زبان انگلیسی برای استفاده از تمام کاربردها و برنامه‌های این دستگاه‌ها، لازم است.
    • مهارت زبان انگلیسی موجب مزایای شغلی و تحصیلی بسیاری در آینده می‌شود. یکی از فاکتورهای مهم موفقیت‌های تحصیلی، علی‌الخصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی، مهارت زبان انگلیسی است. مخصوصاً برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، مهارت زبان انگلیسی، ضروری است. افرادی که مهارت خوبی در زبان انگلیسی دارند، اغلب صاحبان مشاغل بهتری هستند و در مشاغل بین‌المللی، امکان پیشرفت بیشتری دارند.

 

  • دانش‌آموزان را با تکالیف در خانه خسته نکنید

یکی از دل‌مشغولی‌های دانش‌آموزان و زبان‌آموزان، تکالیفی است که باید در منزل انجام دهند. یکی از علل فرار دانش‌آموزان از زبان انگلیسی، اغلب تکالیف زیادی است که توسط مدرسان به‌عنوان کار در خانه، تعیین می‌شود. برای حل این مسئله می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. سعی کنید داخل کلاس تمرین بیشتری با دانش‌آموزان انجام دهید تا مجبور نشوید تمرین‌های بیشتری به‌عنوان تکلیف در منزل، تعیین کنید. تمرین در کلاس موجب می‌شود دانش‌آموزان با مشارکت همکلاسی‌های خود تمرین کنند که این از جذابیت بیشتری برای آن‌ها برخوردار است.
  2. تکالیف منزل را همراه با تنوع بیشتری تعیین کنید. گاهی به‌جای مشق‌های طولانی یا تمرین‌های خسته‌کننده، ساخت یک کاردستی را به دانش‌آموزان محول کنید. تهیهٔ یک روزنامه دیواری به‌صورت گروهی نیز می‌تواند موجب افزایش جذابیت زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان شود.

 

تدریس زبان انگلیسی-3

 

  • از روش‌های تفریحی در تدریس استفاده کنید

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های مورداستفادهٔ برای تدریس زبان انگلیسی که در کل دنیا نیز موردقبول مشاوران آموزشی است، تدریس همراه با فعالیت‌های تفریحی و شادی است. خندیدن موجب افزایش یادگیری می‌شود؛ برای افزایش شادی در فعالیت‌های تدریسی، می‌توانید از نمایش، پانتومیم، فعالیت‌های گروهی و فعالیت‌های مشابه کمک بگیرید.

 

  • پرسش کلاسی را فراموش نکنید

پرسش کلاسی از مهم‌ترین روش‌های آزمون یادگیری دانش‌آموزان است. پرسش‌های کتبی یک روش خوب برای سنجش میزان یادگیری دانش‌آموزان است. پرسش‌های کتبی که در هر جلسه یا یک جلسه در میان از دانش‌آموزان و زبان‌آموزان گرفته می‌شود، به نام quiz شناخته می‌شود.

 

quiz گرفتن در تدریس زبان انگلیسی کمک می‌کند تا یادگیری زبان‌آموزان در هر جلسه بررسی شود. با این روش، چنانچه مشکلی در روند یادگیری هر مبحث وجود داشته باشد، پیش از شروع مبحث جدید تشخیص داده می‌شود. مدرسان می‌توانند با رفع مشکلات احتمالی، به تدریس مبحث جدید و تفهیم بهتر مطالب بپردازند. یکی دیگر از فواید quiz، این است که دانش‌آموزان حجم کمی برای مطالعه دارند. درنتیجه می‌توانند جزئیات هر مطلب را به‌خوبی مطالعه کرده و از آزمون، برای رفع اشکال استفاده کنند.تدریس زبان انگلیسی-4

 

 

  • هر چهار مهارت را موردتوجه قرار دهید

متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین خلأهای سیستم آموزش رسمی کشورمان در کلاس‌های زبان انگلیسی ، نادیده گرفتن مهارت شنیداری و مکالمهٔ دانش‌آموزان است. با توجه کمبود امکانات لابراتوار زبان انگلیسی در اکثر مدارس دولتی کشور ما، مهارت شنیداری و صحبت کردن مورد غفلت واقع می‌شود. امکاناتی همچون یک ضبط‌صوت ساده نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. گوش دادن به فایل های صوتی آموزشی، یکی از روش‌های ایجاد تنوع در روش‌های تدریس است.

تدبیر تعبیهٔ امکانات صوتی و تصویری برای پخش فایل‌های صوتی و فیلم‌های آموزشی در کلاس‌های زبان انگلیسی مدارس دولتی، باید از سوی وزارت آموزش‌وپرورش کشورمان صورت گیرد. لازم است تمامی مدارس دبیرستان دورهٔ اول و دوم، به سیستم‌های صوتی و تصویری مجهز شوند تا مدرسان زبان انگلیسی نیز بتوانند با استفاده از امکانات، جهت تقویت مهارت شنیداری و مکالمهٔ دانش‌آموزان نیز، تلاش کنند.

امّا این مانع برای تدریس زبان انگلیسی که در آموزشگاه‌های خصوصی اتجام می شود، وجود ندارد. در آموزشگاه‌های خصوصی، امکانات پخش فایل‌های صوتی و تصویری آموزشی وجود دارد. لذا توصیهٔ مؤکد برای تدریس زبان انگلیسی این است که به تدریس هر چهار مهارت زبان انگلیسی، به‌صورت توأم توجه کنند. واضح است زبان‌آموزی که در یکی از مهارت‌ها، تسلط کافی نداشته باشد، به موفقیت کامل در زبان انگلیسی دست نمی‌یابد.

همچنین مدرسان زبان انگلیسی باید اهمیت هر چهار مهارت را برای زبان‌آموزان تفهیم کنند. هرکدام از مهارت‌های چهارگانه، تأثیر به سزایی در کاربری زبان انگلیسی دارد. چه‌بسا زبان‌آموزانی که مهارت شنیداری را نادیده انگاشته و از تمرین‌های صوتی در منزل، رد می‌شوند. واضح است، مهارت شنیداری این زبان‌آموزان موردقبول نبوده و این ضعف، در کلاس مشخص می‌شود. لذا مدرسان زبان انگلیسی باید این ضعف را در زبان‌آموزان تشخیص داده، پیگیری کنند و اهمیت مهارت‌های چهارگانه را به آن‌ها گوشزد کنند.

 

  • زبان‌آموزان خود را بشناسید

بهترین مدرسان زبان انگلیسی، تفاوت‌های زبان‌آموزان خود را می‌شناسند. استعداد و علائق زبان‌آموزان متفاوت است. برخی به گرامر  علاقه‌مندند و برخی دیگر به حفظ لغات و مکالمه. ازاین‌رو لازم است با زبان‌آموزان به‌صورت اقتضایی برخورد کنید.

 

با شناختی که از تفاوت‌های فردی به دست می‌آوردید، بهتر می‌توانید تدریس کنید. زبان‌آموزی که نیاز به توضیح بیشتری در مبحث گرامر دارد، نیازمند توجه بیشتر در زمان تدریس گرامر است. از این دسته از زبان‌آموزان، سؤال بیشتری بپرسید و از مشارکت آن‌ها در تدریس گرامر استفاده کنید تا ذهن آن‌ها فعال‌تر شده و مفهوم درس جاری را درک کنند.

شناخت زبان‌آموزان فقط به داخل کلاس و علائق آن‌ها خلاصه نمی‌شود؛ برخی از دانش‌آموزان و زبان‌آموزان به دلایل مختلفی همچون مشکلات خانوادگی و مشابه، نیازمند توجه و پیگیری بیشتر شما هستند. بهتر است با شناخت نسبی از زندگی دانش‌آموزان و زبان‌آموزان، سعی در برخورد منعطف با آن‌ها داشته باشید.

 

شرط پیش‌نیاز برای کاربرد نکات موردنیاز مدرسان زبان انگلیسی 

 

نکاتی که تابه‌حال مطالعه کردید، چکیده‌ای از مهم‌ترین نکات موردنیاز برای تدریس زبان انگلیسی بود. فهرست بلند و بی‌شماری از فنون و نکات تدریس، در سایت‌ها و منابع مختلفی موجود است. چنانچه تمایل دارید مدرس بهتری باشید و آموزش‌های شما در ذهن دانش‌آموزان و زبان‌آموزان، تثبیت شود، لازم است تغییرات مثبت در خود و کلاستان ایجاد کنید. همیشه به دنبال یادگیری روش‌های جدید تدریس و به‌روزرسانی علم خود باشید.

نخستین ویژگی بهترین تدریس زبان انگلیسی از نگاه دانش‌آموزان و زبان‌آموزان، خوش‌رویی و صبر و حوصلهٔ مدرس است. مدرسانی که دو فاکتور ابتدایی را مدنظر قرار ندهند، حتی با جدیدترین علم روز هم نمی‌توانند کلاس را به‌خوبی اداره کنند.

منبع:ایران-اروپا
گردآوري و تنظيم: www.majazionline.ir

کانال مجازي آنلاين را دنبال کنيد : telegram.me/majazionline

اين مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذاريد
برچسب ها : آموزش زبان ,آموزش زبان انگلیسی ,آموزش کامل زبان ,آموزشگاه زبان ,تدریس حرفه ای زبان ,تدریس زبان ,تدریس زبان انگلیسی ,چگونه زبان تدریس کنیم ,روش های آموزش زبان ,روش های تدریس زبان ,روش یادگیری زبان ,زبان انگلیسی حرفه ای ,مدرس زبان انگلیسی ,مدرسان زبان انگلیسی ,معلم زبان انگلیسی ,مهارت های زبان انگلیسی ,موسسه آموزش زبان ,موسسه زبان ,موسسه زبان انگلیسی ,یادگیری زبان انگلیسی ,

مطالب مرتبط

دانلود کتابهای معلم پراجکت ویرایش چهارم
دانلود نرم افزار کتابهای مایندست Mindset for IELTS Presentation Plus
دانلود رایگان کتاب IELTS Speaking Actual Tests January - May 2020
دانلود نمونه سوال فاینال کتاب بیگ انگلیش 1 ویرایش دوم Big English 1 Final Exam
دانلود نمونه سوال کتاب 504Absolutely Essential Words
دانلود نرم افزار کتابهای نیو بیگ فان New Big Fun Active Teach
دانلود نمونه سوال فاینال کتاب بیگ فان1 Big Fun 1 Final Exam
دانلود کتابهای معلم انگلیش فایل ویرایش چهارمEnglish File 4th Edition Teachers Book
دانلود کتاب معلم ردی فور ادونس ویرایش سوم Ready for Advanced 3rd edition teacher book
دانلود متن فایل صوتی کتاب ردی فورفرست ویرایش سوم
دانلود نمونه سوالات کتاب ورلد انگلیش 1 World English1 Exam
دانلود نمونه سوالات کتاب ورلد انگلیش اینترو World English Intro Exam
دانلود متن فایلهای صوتی کتابهای سامیت ویرایش سوم Summit Third Edition Audio Script
دانلود ویرایش چهارم کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS 4th edition
دانلود ویرایش جدید کتاب Gold Experience B2 ویرایش دوم
دانلود ویرایش دوم نمونه سوالات کتاب Gold Experience B2 - 2nd edition Assessment Package
دانلود کتاب معلم Gold Experience 2nd Edition B2 Teacher Book ویرایش دوم
دانلود کتاب معلم Gold Pre First New Edition Teaher Book ویرایش جدید
دانلود فایلهای صوتی کتابهای انگلیش فایل ویرایش چهارم English File 4th edition Audio
دانلود فیلمهای اموزشی کتابهای headway ویرایش پنجم Headway 5th Edition Video
دانلود فایلهای صوتی کتابهای Headway ویرایش پنجم Headway 5th edition Audio
دانلود کتابهای Headway ویرایش پنجم
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای انگلیش فایل ویرایش چهارم English File 4th edition Video
دانلود نمونه سوالات کتاب Oxford Word Skills Advanced
دانلود نرم افزار تمرین کتابهای World English ویرایش دوم
دانلود نرم افزار تمرین کتابهای ورلد کلاس World Class CD-ROM
دانلود نمونه سوالات کتاب Fun for flyers ویرایش چهارم
دانلود نمونه سوالات کتاب Gold Experience B2 ویرایش دوم
دانلود نمونه سوالات فاینال کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Top Notch Third Edition Final Exam
دانلود ویرایش جدید کتاب معلم Gold B2 First New 2018 Edition Teacher Book
دانلود ویرایش جدید کتاب Gold B2 First New Edition
دانلود فیلمهای کتابهای فامیلی اند فرندز ویرایش دوم لهجه امریکن American Family and Friends Video
دانلود فیلمهای کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Top Notch Video Third Edition
دانلود نرم افزار کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم TopNotch ActiveTeach Third Edition
دانلود کتابهای معلم Mindset For IELTS
دانلود کتابهای معلم گات ایت ویرایش دوم
دانلود فایلهای صوتی کتابهای گات ایت ویرایش دوم Got It Audio Second Edition
دانلود آزمون تستی کتابهای سامیت ویرایش سوم Summit Third Edition Test
دانلود آزمون تستی کتابهای امریکن انگلیش فایل ویرایش دوم Test American File Second Edition
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای گات ایت ویرایش دوم Got it Second Edition Video
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای سلوشنز ویرایش سوم Solutions Third Edition Video
دانلود کتابهای معلم بیگ انگلیش ویرایش دوم Big English Second Edition Teacher Book
دانلود آزمون تستی کتابهای تاپ ناچ ویرایش سوم Test Top Notch Third Edition
دانلود فیلمهای آموزشی کتابهای تاچ استون ویرایش دوم Touchstone Second Edition Video
دانلود نرم افزار کتابهای فامیلی اند فرندز ویرایش دوم American Family and Friends Second Edition iTools
دانلود سی دی فایلهای صوتی کتابهای Mindset For IELTS
دانلود کتابهای Mindset For IELTS
دانلود نمونه سوالات کتابهای Mindset For IELTS
دانلود کتابهای Survival English New Edition
دانلود نمونه سوالات کتاب Oxford Word Skills Intermediate

آخرين مطالب ارسالي

-براي پاسخ سريع لطفا با شماره 09304293050 تماس بگيريد


کد امنیتی رفرش
قوانين بخش نظرات
1 - نظرات اسپم و تبليغاتي تاييد نخواهد شد.
2 - فقط نظراتي که جنبه عمومي داشته باشند تاييد و منتشر مي شوند.
3 - نظرات فينگليش تاييد نخواهند شد.
4 - هرگونه درخواست و يا حل مشکلات فقط در انجمن امکان پذير است.
5 - لطفا انتقادات و پيشنهادات و همچنين درخواست هاي خود را از بخش هاي تماس با ما و درخواستي ها ارسال نماييد.

کانال مجازی آنلاین

کانال تلگرام مجازی آنلاین

مجوزهاي سايت

logo-samandehi

اطلاعات کاربري

مطالب پربازديد

مطالب تصادفي

آمار سايت

کل مطالب : 7587
کل نظرات : 1463
افراد آنلاين : 48
تعداد اعضا : 9714
بازديد کل سايت : 37,105,103